فرار بالاترین مقام رژیم!
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند
به مناسبت سالروز فرار محمدرضا پهلوی از ایران-26/10/1357

فرار بالاترین مقام رژیم! +فیلم

در روز 26 دي 1357، شاه پس از سالها ظلم و جنايت در حق مردم مسلمان ايران، به همراه همسرش فرح دیبا، ايران را به سمت مصر ترک کرد، در حاليکه حتي نزديک ترين حاميان و اربابانش هم از پذيرفتن او امتناع کردند.
 

به گزارش فرهنگ نیوز: شکل گيري و گسترش نهضت اسلامي و هماهنگي قيام هاي مردمي به رهبري امام خميني(ره)، برگزاري مراسم چهلم هاي شهدا در شهرهاي مختلف، کشتار 17 شهريور و اعتصاب کارکنان شرکت ملي نفت، کنترل امنيت کشور را از دست نيروهاي رژيم و حتي حکومت نظامي خارج نموده و موجب شد که در زمان کوتاهي، پايه هاي اقتدار رژيم فاسد و فاسق شاهنشاهي سست شده و منجر به فرار شاه گردد.

* تلاشهایی که منجر به شکست شد

شاه پس از عدم موفقيت دولت نظامي ازهاري در برقراري نظم و آرامش و رفع اعتصاب ها که اقتصاد کشور را فلج کرده بود، به رهبران جبهه ملي روي آورد. پس از ناکامي جمشيد آموزگار، جعفر شريف امامي و ازهاري در مهار کردن امواج خشم و نفرت عمومي مردم در جريان نهضت اسلامي، شاه آخرين تير خود را رها کرد و سعي کرد با انتخاب يکي از اعضاي جبهه ملي که به ظاهر از مخالفان شاه باشد، خشم مردم را فرو نشاند. به همين جهت شاپور بختيار به شرط گرفتن اختيارات کامل و خروج شاه از کشور بعد از راي اعتماد مجلسين(شورای ملی و سنا) به دولت، نخست وزيري را پذيرفت.

در آخرین روزها فرح کوشید تا موافقت شاه را به استعفا از مقام سلطنت و تفویض مقام نیابت سلطنت به وی، طبق قانون اساسی جلب نماید. شاه نپذیرفت و گفت این کار مشکلی را حل نخواهد کرد.

 

سرنوشت شاه خائن پس از فرار از ایران | دانلود فایل

* فرار بزرگ

سرانجام در روز 26 دي 1357، شاه پس از سالها ظلم و جنايت در حق مردم مسلمان ايران، به همراه همسرش فرح دیبا، ايران را به سمت مصر ترک کرد، در حاليکه حتي نزديک ترين حاميان و اربابانش هم از پذيرفتن او امتناع کردند.

 

وي با اميد به تكرار كودتاي ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و بازگشت مجدد به ايران توسط حاميان درباري‌اش، با ظاهري عوام‌ فريبانه، به عنوان معالجه از كشور خارج شد.

پس از فرار شاه، ملت با آمدن به خيابان ها و اظهار شادماني و پخش گل و شيريني، اين پيروزي بزرگ را جشن گرفتند و اين زماني بود که رژيم ستمگر پهلوي پس از 50 سال حکومت استبدادي، روزهاي پاياني عمر خود را سپري مي کرد؛ چنانکه در کمتر از يک ماه پس از فرار شاه، طومار عمر 2500 ساله حکومت های مستبد و فاسد شاهنشاهي ايران در هم پيچيده شد.

 

حضرت امام خمینی(ره) در پیامی به ملت ایران اعلام کردند: «فرار محمد رضا پهلوي را كه طليعه پيروزي ملت و سرلوحه سعادت و دست يافتن به آزادي و استقلال است به شما ملت فداكار تبريك عرض مي كنم... اينجانب از همه طبقات، ‌خصوصاً حضرات علماي اعلام، در اين موقع حساس تشكر مي كنم و سلامت و سعادت همگان را از خداوند متعال خواستارم و وحدت كلمه را هميشه خصوصا تا برانداختن رژيم شاهنشاهي و استقرار حكومت جمهوري اسلامي اميدوارم.»

 

فیلم لحظات فرار شاه خائن از ایران | دانلود فیلم

* فساد بزرگ و اموالی که از کشور خارج شد

فساد مالی و اخلاقی خاندان پلهوی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به مرور بیش از پیش مشخص شد، به طوری که در خاطرات خود آنها و وابستگانشان موارد چشمگیری از این فساد ها بیان شده است. همچنین اسناد به دست آمده پس از انقلاب اسلامی زوایای بیشتری از اعمال شنیع و خیانت های این خاندان را مشخص نموده است.

شاه ملعون علاوه بر اموالي كه در ايران داشت، قسمت اعظم اموالش را به اروپا منتقل و كنستانتين، پادشاه سابق يونان را مسئول "اداره‌ي بعضي از سرمايه‌هاي اروپايي خود " كرد. وي قسمتي از "خريدهاي مورد نياز ارتش ايران را انجام مي‌داد " كه از اين طريق نيز اموالي را براي محمدرضا كسب مي‌كرد.

در آستانه‌ انقلاب اسلامی نيز بسياري از اموال محمدرضا پهلوي توسط بهبهانيان مسئول امور مالي شاه به خارج منتقل شد. پس از سقوط رژيم، محمدرضا، هوشنگ انصاري، وزير سابق اقتصاد را مسئول اداره امور املاك خود در آمريكا نمود. انصاري "يك نظام اداري براي رسيدگي به سرمايه‌گذاري هاي خانواده‌ي پهلوي در آمريكا تأسيس كرد كه همه كاركنان آن آمريكايي بودند. "

 

* آنچه محمدرضا به گور برد

خانواده‌ي پهلوي مدعي بودند اموال آنها در خارج از كشور فقط 3 ميليارد دلار است، اما مطبوعات آمريكايي اموال و دارايي شاه را تا 35 ميليارد دلار برآورد كرده‌اند.

طبق وصيت‌نامه مالي شاه خائن، اين اموال که متعلق مردم ایران بود، بين فرح (20%)، رضا پهلوي (20%)، عليرضا پهلوي (20%)، فرحناز پهلوي (15%)، ليلا پهلوي (15%)، شهناز پهلوي (8%) و مهناز زاهدي دختر شهناز (2%) تقسيم شد.

شاه خائن که در مصاحبه ای قبل از مرگش گفته بود با خود چیزی را به گور نمی برد، از این غافل بود که کسی که تمام سرمایه های مادی و معنوی یک مملکت را در طی سالها بر باد داده است قطعا آه و ناله و نفرین مردم ستم دیده را با خود به گور خواهد برد.

 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 26 دی 1394برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 554
بازدید کل : 81887
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1